Власник Veganz Ян Бредак дає інтерв’ю команді телевізійників. Veganz – перший і єдиний 100% веган-супермаркет у Європі.
“Це місто фріків — потворний карнавал зі стін, що розрізають нас навпіл і вакуум, який після цього залишається. Бо ми дивні, ми сміливі. У нас є більше простору для ризику, тому що нам нічого втрачати”.
Лєна Айнеке, з її струнким станом і глянцевим яскраво-золотим волоссям, – це еталон здоров’я.
У процесі розмови, грайливо, завдяки майже досконалому знанню мови (протягом останнього інтерв’ю ми розмовляли англійською, її другою мовою) вона пояснює власні філософські принципи, якими наповнює свою роботу продукт-менеджера в Veganz – першому європейськомуі 100% веганському супермаркеті.
Абстрагуйтеся на хвилину від очевидного парадоксу, що Veganz, який відкрився у місті Пренцлауер-Берг лише кілька місяців тому, з’явився на світ у країні затятих м’ясоїдів (гастрономічний портфель Німеччини може похвалитися різновидом у більш ніж 1500 видів різних сосисок).
Давайте замість цього візьмемо до уваги, що у найбільш політрадикальному місті Америки Сан-Франциско – нема жодного! Більш придатного метрополітичного регіону для купи веганських магазинів не знайти в принципі.
Але чи є там хоча б один?
Nein.
Засновник і власник магазину Ян Бредак, чия худорлява, атлетична фігура нагадує про роки, які він провів за підготовкою до триатлонів, раніше працював у верхніх ешелонах управління бізнесом в імперії Mercedes-Benz.
У день, коли ми зустрілися, на Бредаку був чорний фартух; на лобі блищали краплі поту від розвантаження 50 фунтів картонних коробок на складі Veganz. Всього кілька років тому він став веганом (поштовхом до зміни став переконливий вплив жінки) і вирішив захищати те, у що він повірив.
Підбадьорений очевидним успіхом 100% рослинного бізнесу (міжнародний вегетаріанський каталог Happy Cow на цей момент наводить близько 60 таких кафе в Берліні), він почав застосовувати свою корпоративну майстерність на благо вищезгаданого магазину.
І в той час, як Veganz може бути вкорінений в езотеричних принципах, його орієнтація більш ніж популістична. На відміну від багатьох бакалій-бутіків з виключно ексклюзивними товарами, клієнти Veganz можуть насолоджуватися як товарами преміум-класу, так і звичайною продукцією за більш помірними цінами.
Цікаво, що Veganz працює у тому ж кварталі, де і Rewe – дуже поширена на околицях Берліну мережа бакалій.
Лєна Айнеке каже, що задоволена їх сусідством з Rewe.
“Дійсно, наш наступний магазин у районі Фрідріхсхайн буде дуже близьким до Kaiser – іншої величезної мережі бакалій. Такі великі магазини завдяки масштабам і популярності генерують пішохідний рух в цьому районі. Тому, завдяки розташуванню поруч з Rewe, наш магазин дійсно став більш помітним. Люди, які в іншому випадку ніколи б не знали про наше існування, заходять до нас із цікавості. Магазин чудовий, виглядає гарно і привабливо. Вони бачать продукцію, представлену в нашому магазині, більшість з якої, ймовірно, є для них чимось новим, і вони дуже заінтриговані. Може вони не куплять нічого першого ж дня, але є велика ймовірність того, що вони повернуться, аби розібратися з усим у цьому незвичайному місці, бажаючи дізнатися більше.
Дерев’яні ящики доставки з позначкою “без жорстокості” і “веган” стоять складені один на одному біля головного входу. Вони слугують мініатюрними столиками, на яких розкладений шведський стіл зі зразків сироїдських страв у маленьких скляних тарілочках – масло з насіння гарбуза, крекери з насіння льону, і цукерки з какао, кокосу та фініків вітають клієнтів з головного входу до магазину.
У Veganz є такі товари, як органічна кіноа і харчові дріжджі, характерні продукти веганскої кухні, які можуть похвалитися повним спектром вітамінів і мінералів, використовуються у безлічі рецептів, наприклад, при приготуванні листкового сухого сиру. Протягом мого дослідження Берліну, Veganz виявився єдиним постачальником харчових дріжджів, і навіть мені, вегетаріанцю, розпещеному багатством веганських харчових продуктів у Bay Area в Каліфорнії, відкриття цього магазину здається цінною знахідкою.
“Ми не маємо наміру робити з Veganz магазин здорового харчування, скоріше універсальний магазин, де можуть робити покупки клієнти з будь-якими вподобаннями”, – каже Айнеке.
“Хоча вегетаріанство вже вкоренилося в американській культурі, Берлін є центром цього руху в Європі. Географічно ми знаходимося в самому центрі континенту, а дуже багатонаціональне населення міста надає нам широту впливу і відкритість для ідей – так би мовити, “на всі чотири сторони”".
В елегантному, заповненому сонячним світлом бістро Veganz, де ми розмовляємо, чутно сучасну електронну клубну музику. Через вхідні двері проходить постійний потік покупців з дивакуватих хіппі та претензійних леді. Багато покупців приходять в їх пекарню, щоб скупитися серед вражаючого вибору хлібо-булочних виробів, приготовлених відомим автором Меліссер Елліот, яка переїхала до Берліну з Сан-Франциско після відкриття тут її магазину кексів.
Клієнти пригощаються зразками, купують пачку Tofurkey і оцінюють заготовки з зелені мікро-грін, яка була завезена рано вранці з околиць міста. Оцінюючи натовп всередині магазину, не кажучи вже про веселі “дінь”! які постійно лунають з кас, здається, що Veganz лише за декілька коротких місяців став головною подією в місті. І темп не уповільнюється. На додаток до відкриття свого майбутнього магазину Friedrichshain, Veganz планує почати експансію на всі великі міста Німеччини, а потім зробити мережу міжнародною.
- І перша зупинка на шляху до “веганізації” Європи?
- Відень.
- Чому б ні?
“Берлін – це місто з вільними судженнями,” – каже Лєна Айнеке.
“Ви дійсно вільні реалізовувати свої ідеї. Багато простору і доступна аренда. І це є життєво важливою основою для творчої думки і підприємництва. Ніде у світі не існує схожого на Берлін міста. Ви просто робите те, що хочете, і коли ви наважитесь на це, хто знає, що вийде в результаті”.
Переклад: Аліна Врублевська
Редагування: Аліна Врублевська
Ірина Сильвеструк
За матеріалами: .
Процес покращення людства триває. Все більше людей стає веганами. докладатиме зусиль, щоб тримати вас в курсі цих подій.
прокоментувати публікацію
користувацька етика